NULL Skriv ut sidan - Äldre inlägg (arkiv) till 2003-11-05

Anbytarforum

Titel: Äldre inlägg (arkiv) till 2003-11-05
Skrivet av: Sari Wilhelmsson skrivet 2003-11-05, 10:41
Hej Annsofi!
Kanske det inte är några nyheter för dig men det kan vara av stor betydelse för andra med svar från redan tryckta skrifter.
Sedan undrar jag om det är kostsamt och tidsödande för dig att forska i arkiven, så måste det ju vara likadant för andra, det kan man inte kräva, men har man tur så kanske man träffar på andra som forskar i samma släkt och som redan gjort arkivutredningar.
Som nybörjare för 5 år sedan, visste jag ju inte ens om Herdaminnena, Matriklarna och andra källor man kan titta i. Där har Anbytarforum varit ovärderlig för mig. Det är en början för vidare forskning. Naturligtvis finns det många outforskade källor och här kan man få mängder med tips var man ska leta. Däremot ska man nog inte räkna med att få allt serverat.
Vad är det för svar du egentligen önskar här på Anbytarforum? Eller, vad är det du inte fått svar på? Visst skulle det vara guld värt om allt arkivmaterial fanns tillgängligt på internet tycker jag, men det finns ju ingen möjlighet till ännu, fast SVAR kanske kommer med en del domböcker, mantalslängder m.m. i framtiden, fast det lär ju inte täcka alla arkiv tyvärr.
 
Med vänliga hälsningar Sari