NULL Skriv ut sidan - Äldre inlägg (arkiv) till 2002-11-03

Anbytarforum

Titel: Äldre inlägg (arkiv) till 2002-11-03
Skrivet av: Erik Holmlund skrivet 2002-10-09, 22:28
Jag har ett förslag. Gör så att det blir obligatoriskt att ange email-adress när man postar en fråga/svarar på en fråga. Många (speciellt utländska frågeställare) kanske inte bevakar sina frågor så ofta och ifall det går nåt år utan att de får svar så kanske de ger upp att bevaka sin fråga eller t.o.m. glömmer bort den, eller inte hittar tillbaka till sin fråga (fullt möjligt, speciellt om man inte behärskar svenska)). Jag tror att de flesta som använder internet har en email-adress.  
 
Jag tycker mig ha sett flera frågor som har besvarats, utan att frågeställaren har angett emailadress, och där frågeställaren inte verkar ha noterat svaret. De flesta som får svar på efterlysningar brukar skriva tack-svar och följa upp svaren i respektive tråd.
 
Speciellt när man besvarar frågor som ställdes för flera år sen så känns det som att man gärna  skulle vilja meddela frågeställaren(helst via email) att nu finns det svar på efterlysningen och att svaret finns att läsa på Anbytarforum, för det är ju självklart där som svaren ska skrivas.  
 
Allt för att undvika onödig frustration .
 
/Erik Holmlund, Skellefteå