NULL Skriv ut sidan - Äldre inlägg (arkiv) till 2001-02-23

Anbytarforum

Titel: Äldre inlägg (arkiv) till 2001-02-23
Skrivet av: Jill Raneryd skrivet 2001-02-20, 22:41
Håkan skriver:  Funktionerna Nytt senaste dygn/vecka och Sök inlägg fungerar på samma vis. Rent tekniskt sett ja, men inte när man vill söka på senaste inlägg sedan jag sökte senast ur praktisk synvinkel för får du då inte upp något så kan du inte göra om sökningen eftersom det då av naturliga skäl blir att det är 0 nya meddelanden sedan din sista sökning när du söker ännu en gång eller laddar om sidan.
 
På jobbet idag fungerade det däremot perfekt (vilket det oftast gör, men som sagt inte alltid) och där har jag en pentium III 650Mhz och 256 MB/RAM och IE. Min sökning på senaste vecka kom upp på ca. 1 minut och de nästan 400 meddelanden sedan jag sökte sist kom upp på 4,5 sekund! Lika fort gick det förra gången för sidan att ladda klart på jobbet men med skillnad att det då inte visades något träd med nya meddelanden.
Ska avvakta 1 vecka eller 2 och sedan söka igen och se om det fungerar. Kruxet många ggr. när man gör hemsidor och har scipt som dessa är ju att de beter sig olika i Netscape och IE och att det då är upp till hemsidesmakaren att anpassa så att det ser bra ut och allt syns som det ska i båda webläsarna men det här verkar lite skumt....om jag får tycka! Håller nog fortfarande på att servern för stunden (då sökningen sker) är överbelastad med för många stora sökningar samtidigt.