NULL Skriv ut sidan - Äldre inlägg (arkiv) till 2001-02-23

Anbytarforum

Titel: Äldre inlägg (arkiv) till 2001-02-23
Skrivet av: Håkan Skogsjö skrivet 2001-02-19, 23:50
Funktionerna Nytt senaste dygn/vecka och Sök inlägg fungerar på samma vis. Programmet (Discus) samlar in de uppgifter som behövs för att bygga upp trädstrukturen som visar de diskussioner som fått nya inlägg. Det finns dock som en säkerhet en tidsgräns för hur länge servern arbetar med att slutföra processen. Det är den tidsgränsen som Calle har ?upptäckt?, det vill säga när han söker på allt för många dagar tillbaka tar tiden helt enkelt slut innan trädet är klart. Det var också detta som var problemet med Nytt senaste vecka. Vi har nu ökat på tiden något och fått den funktionen att fungera igen. Tydligen går gränsen för närvarande kring 800 diskussioner, vilket motsvarar inlägg runt tio dagar tillbaka.
 
När jag läser inläggen här ovan blir jag inte säker på om ni verkligen har prövat funktionen i kväll eller om ni beskriver tidigare erfarenheter. För mig fungerar i alla fall Nytt senaste vecka utan problem. Samma gäller för Calle och Inge. Lena sökte uttryckligen i går kväll, Christer refererar till tidigare erfarenheter (problemen började just i början av januari).
 
Annas problem som startade i september är jag däremot mer förbryllad över. Någon förklaring har jag dessvärre inte.