NULL Skriv ut sidan - Äldre inlägg (arkiv) till 2005-09-02

Anbytarforum

Titel: Äldre inlägg (arkiv) till 2005-09-02
Skrivet av: Jojje Lintrup skrivet 2005-09-02, 19:19
Jag tycker att Ted ska vara tydligare även när det gäller hur informationen om en 70-årsgräns presenterades under ordförandekonferensen.
För om jag minns rätt, så informerades om denna nya regel i samband med att vår nya anbytarvärd presenterades - allt medan hon försäkrade att hon minsann skulle hålla ordning på bråkmakarna i ordet är fritt. Det raljerande tonläget hos fr.a. Ted Rosvall störde mig ganska mycket, eftersom han föredrog att glömma bort att han själv är en lika god kålsupare emellanåt.
Något läge för diskussion om 70-årsgränsen förelåg heller inte. Det presenterades som ett beslut som gällde just med omedelbar verkan.
Vad beträffar buggningar, så tror jag inte de behövs. Jag träffade och pratade med så gott som alla styrelseledamöter under dagarna, och kunde således snappa upp en och annan detalj om hur beslutet tagits.
Jag hoppas för egen del att rötterrådet, som ålagts det näst yttersta ansvaret för denna eminenta sida kommer att kunna hantera denna fråga på ett smidigt sätt, så att man vet hur man ska förhålla sig till saker och ting. Just nu verkar det dock likna Pavlovs hundskålar, alltså vare sig av den ena eller den andra formen...
(Inlägget skrivet innan Teds härovan!)