NULL Skriv ut sidan - Äldre inlägg (arkiv) till 2005-08-31

Anbytarforum

Titel: Äldre inlägg (arkiv) till 2005-08-31
Skrivet av: Jan-Christer Strahlert skrivet 2005-08-31, 22:31
Red Crister och anbytarvärd Yvonne
En enkel fundering som kanske inte är helt fel eller så har jag misstolkat det mesta?
Rätta mig om jag har fel?!
70-års-gränsen verkar vara internt på Rötter.
om detta gäller även för avlidna så är det fortfarande internt.
Anbytavärd och red raderar det de finner vara olämpligt inom och upp till 70-års-gränsen..
Att det kallas 70-årsgräns gör det mera hanterbart för dem.
(exvis lever ngn 115 år så kan inte data sättas ut tidigare än 115+70, rätta mig om jag har fel!)
Alla uppgifter yngre än 70år bör inte finnas på Rötter enligt den nya nyordningen (om jag har fattat rätt?)
Om frågeställaren i ngt sammanhang inte vet att personen som efterfrågas inte är avliden tidigare än 70 år bör skall inte frågan ställas för då raderas den troligen utav vad som sagts från red.
- Som det tidigare framkommit, så har det förespråkats från Förbundets ledning mer öppenhet i forskningen, med bla CD-skivor. Nu tycks mörker råda och jag beklagar detta faktum. Skall vi användare på forumet riskera att bli laghaverister enligt de nya normerna eller skall vi våga fortsätta fråga, eller skall våra inlägg raderas pga nyuppkomna regler??  
Många frågor som jag önskar svar på innan vi som användare vet vad och hur vi skall använda oss utav Rötter i dag och i framtiden!
Jan-Christer