NULL Skriv ut sidan - Äldre inlägg (arkiv) till 2005-08-31

Anbytarforum

Titel: Äldre inlägg (arkiv) till 2005-08-31
Skrivet av: Helena Thorman skrivet 2005-08-31, 15:21
Nu sticker jag ut hakan, men nu börjar det kännas tungt och som att Jag ger attan i hela högen!.  
Det är inget nöje att surfa hit längre, speciellt om det ska bli pekpinnar hit och dit.
 
Jag tycker det skulle vara bra att inom en snar framtid, rent av ett krav från oss medlemmar/läsare, att höra hur Rötterrådet, Redaktören och Anbytarvärden har diskuterat hur man ska sköta Rötter/A-Forum rent praktiskt (rutiner!), så att vi slipper bli tagna på sängen framledes. Vilka frågor KAN vi ställa? AF ska ju vara till en hjälp för anor- och ättlingaforskning. Eller?
 
Förbundet finns ju där, precis som alla andra förbund, för att genomföra det deras medlemmar vill. Det är alltid bra att kolla om saker och ting fungerar som man tror ute i verkligheten, och att ta tanken ett steg längre, INNAN man sätter dem i verk (konsekvens och verkan). Det verkar vara något som man har glömt bort att man kan göra.  
Frågar vi så blir svaret ungefär ...allt kan inte dras i långbänk på AF.
 
Javisst, men vi medlemmar/läsare är inte dumma och många av oss har en hel del kunskap med från vårt yrkesliv som kan vara till nytta. Använd/fråga oss, så att Rötter/AF kan fortsätta vara ett Släktforskar-Mecka. Det är ju det vi ber om!  
 
Ett beslut är taget, men det finns INGET i världen som är slaget i sten och om förbundet nu har sett hur vi reagerar för detta, kan man då inte ta tillbaka frågan och se över saken igen och ta en ORDENTLIG fundering på hur man ska gå tillväga?  
Så pass reko ska ni kunna vara. Låt inte allting bli prestige, utan lyssna på vad vi har att säga.
 
Regler är bra och visst har det funnits en hel del tjafsande mellan personer och skvallerpress, men då ska man ta tag i dessa enskilda inlägg från personer och inte döma ut hela bunten.
Respekt mot andra i diskussioner JA, men sätt inte upp höga staket för att andra saboterar.
 
/Helena