NULL Skriv ut sidan - Unga släktforskare

Anbytarforum

Titel: Unga släktforskare
Skrivet av: Patric Sundell skrivet 2011-03-02, 15:19
Hejsan allihopa! Det verkar positivt detta, det är ju jättekul. Jag tycker någonstans att en förening är bra. Då kan man vara medlem i Förbundet, arbeta mer strukturerat och även komma igång med aktiviteter. Men givetvis är det som några säger att ett samforum vore bra.  
Jag har pillat lite på ett namn redan för en eventuell förening: Föreningen Unga Släktforskare
Jag kommer inom några dagar starta upp en Facebook-grupp för denna, men kommer fortsätta diskutera här också. Jag har även pratat med förbundet som verkar se glatt på att man försöker dra igång något. Som sagt om man ska starta en förening på riktigt måste man skapa en interim-styrelse som drar igång och sedan har ett årsmöte vid tillfälle. Säg gärna till om ni är intresserade av att dra igång arbetet med mig.
När det gäller ålder så är det en fråga som man kan ställa sig när man slutar vara ung. De ungdomsförbund som går längst i sina gränser har en övre gräns på 35, vilket kan ses som det yttersta kanske även för oss. Sedan bör man kanske slussas in till övriga föreningar runt om i landet. Jag själv är 28 år gammal, så inte purung heller och har släktforskat också i 12 års tid och upplever nog samma sak som alla andra att man inte har någon jämnårig med samma intresse. Men tydligen så finns det!