NULL Skriv ut sidan - Äldre inlägg (arkiv) till 2007-05-28

Anbytarforum

Titel: Äldre inlägg (arkiv) till 2007-05-28
Skrivet av: Sten Andersson skrivet 2007-05-26, 18:01
Bosse!
 
Fortfarande ser jag inget religöst i denna tråd.
 
Om man tror på anden / själens överlevanad kan man vara allt från hindu till atteist....andens överlevnad beror inte på RELIGION.
 
Venm har lagt ord i munnen på någon? TV 4? Jag tycker det är du som lagt ord i min och andras mun om vad vi ska tro och tycka.
 
Vilka modiga och anhöriga driver saken vidare?
Alla som är med i programserien är med frivilligt!
 
Tror du ens på en dag efter idag? eller måste du lita på källor till det med?
 
Bevare oss för allvetare som tycker vad jag ska veta tycka och anse. För att upprepa trådens innehåll en gång till så rörde den släktforskning ( dock inte anor och källor ) utan om någon som varit med om en upplevelse som författaren till denna tråd. Ska vi stämma i bäcken så är det nog många trådar som ska flyttas och  deletas och som inte har här att göra men det räcker väl med anbytarvärd och ansvariga för forum utan att du måste vara guds allena.
 
Jag har ännu inte den minsta aning om vad det är som stör dig så mycket att du måste moralisera och predika din allena tro här. Din åsikt får du gärna ha men att ropa om att stänga trådar och berätta vad vi andra ska tycka det är att gå för långt. Jag sysslar både med medeltidsforskning och forskning på andra områden så nog vet jag att källor är viktiga och ska tåla kritisk granskning. Men att ha en tro eller uppleva saker kalla det religion ( paranormalt ) eller vad du vill är du ingen domare över om det är sant eller inte.
 
Jag hoppas verkligen att det finns något annat än denna kalla känslolösa värld var den nu finns kalla den himmel eller andevärld eller i dina och dina forskarkollegors värld ( fantasi ) där man får tro och tycka utan dessa allena allvetare.