NULL Skriv ut sidan - Äldre inlägg (arkiv) till 2007-05-26

Anbytarforum

Titel: Äldre inlägg (arkiv) till 2007-05-26
Skrivet av: Annki Roos skrivet 2007-05-26, 01:00
Bosse, ursäkta men nu hänger jag inte med. Tomas, som startade denna tråd, har väl inte dragit in andras släktingar här. Han pratade väl om sina egna? Jag såg programet och jag fick uppfattningen om att de andar som var där var släktingar till Tomas och Jeanette. Inte att det var tidigare husägarens döda anhöriga. Jag har också fått uppfattningen att de båda tror/trodde att de höll på att nysta upp en släkthemligehet genom sin släktforskning  och att någon försökte hindra dem att fortsätta nysta. Jag har inte alls uppfattat det som att de försöker skylla på andras döda släktingar. Det var väl ändå det den här tråden handlade om, eller har jag missat något då du frågar om en helt annan sak?
 
Vill du hårddra vad själva tråden handlar om så, Nej, jag skulle inte känna mig kränkt om jag så hade varit tidigare husägare. Tvärtom skulle jag bli väldigt nyfiken på vad mina anhöriga, vilka de nu skulle vara, vill.  
 
Förstår heller inte vad du menar med att jag skulle känna frustation över att inte kunna försvara mig och mina anhöriga. Varför skulle jag inte kunna försvara mig, om det vore något fel? Vad är det jag skulle försvara? Förtal och ärekränkning........nä, jag måste vara urkorkad, för jag förstår inte vart du vill komma.
 
Det enda jag kan säga är att om någon, på bästa sändningstid, skulle sitta och tala om mig och mina anhöriga så skulle jag ta kontakt med vedebörande. Jag är en nyfiken natur och skulle ta reda på mer. Inte heller skulle jag slå i från mig med motiveringen att de ljuger för än jag kollat upp saken.  
 
Om det skulle, av någon anledning, komma fram något mindre trevligt som någon anfader till mig gjort, så skulle jag inte reagera med att tejpa igen munnen på alla och mig själv. Det gör inte mig till en sämre människa vad någon annan gjort. Skulle det komma fram i dagens ljus så må det vara hänt. Jag skäms inte för mina anhöriga, varken de levande eller döda, vad de än har gjort.  
 
Förstår inte heller riktigt din reaktion. Du tror ju ändå inte på detta utan tycker det är vidskepelse och vad är det då som är så hemskt?  
 
Vad är det som basunerats ut? Vilka privata angelägenheter? Ja, skulle jag drabbats av något sådant skulle jag göra allt för att få reda på varför, inte skulle jag tiga ihjäl det och sitta där hemma och vara skraj. Jag skulle också fråga om någon annan varit med om något liknande. Om inte annat så för att få det bekräftat att sådant händer, eller att jag är knäpp och borde söka hjälp, vilket som.
 
Så för att göra en lång historia kort......Nej, jag skulle inte ha några problem med det du beskriver ovan.