NULL Skriv ut sidan - Äldre inlägg (arkiv) till 2007-05-26

Anbytarforum

Titel: Äldre inlägg (arkiv) till 2007-05-26
Skrivet av: Eva Rönn skrivet 2007-05-25, 08:49
OM man tolkar verkligheten så som ni gör, att morfar nu är en osalig ande som gör sig påmind, vore inte då det enda rätta för både honom och barnet, att släppa iväg honom, att han får gå i frid, som det heter. Och ni kan då ändå minnas honom och kanske också skratta åt hans hyss. Minnas själva, utifrån er.  
De flesta barn gillar spökhistorier, det är nog bra om det får vara just historier. Vi som lever, lever nu.
Hur allt sånt går till vet jag inte, men jag tror att de som sysslar med sånt, rensar ut MINNEN, energispår (de fysikaliska lagarna är kanske inte helt utredda, min subjektiva tolkning, som inspelat ungefär) som kan finnas kvar i atmosfären på platsen på något vis.
Och visst kommer tomtar och älvor in i sammanhanget, då vi talar om människors varseblivning och upplevelser och tolkningar, den     subjektiva verkligheten till skillnad från den objektiva verkligheten.
 
Och det KAN hända att man kan få se små, små troll sitta i mörkret under lövverket uppe i ekens knotiga grenar och tittar på en.  
 
Sagans värld kan berika oss.  
 
Hälsningar Eva