NULL Skriv ut sidan - Äldre inlägg (arkiv) till 2007-05-23

Anbytarforum

Titel: Äldre inlägg (arkiv) till 2007-05-23
Skrivet av: Jeanette Roos f. Ek skrivet 2007-04-18, 13:12
Hej  

Eivor, tack för ditt svar! Det _är_ jobbigt.. För folk tycker ju man är helknäpp som tror på sådant här.. Men vad ska jag göra då jag upplever det varje dag? Förneka går ju inte.. Även om jag kanske skulle vilja många gånger..
Ang. frågan om det startade i huset så är svaret nej, det började redan -01 då vår yngsta dotter Emma föddes (hon som upplever allt detta). Då bodde vi i en hyresrätt som var hyfsat nybyggd. Sedan köpte vi en bostadsrättslägenhet och det fortsatte även där.. Och nu är det i huset. Och det är faktiskt en sak som Vendela (mediet) sa, att dessa pesoner har följt med oss under en längre tid. Tyvärr så är det ju en så liten del av det som spelas in som kommer med i själva programmet.. Och det någon här uppe skrev om cold reading kan säkert stämma på en del medium men i vårt fall så stämmer det inte! Om de hade velat fejka vårt program så hade de väl tagit upp det som hände med lampkupan inne på toan? De höll på i 3 timmar (och använde många lampkupor!) med att rekonstruera just det! Och Vendela nämnde det inte ens! Och samma med Jontes (yngste sonen) radiostyrda bil.. Och dörrarna.. *suck* Men som sagt, alla har full rätt att tro eller inte tro på det som händer men man måste alltid respektera andras åsikter.
Och nej, det startade inte i samband med släktforskningen utan tidigare än så. Jag fick veta att mina föräldrar hade grävt upp både min mormor & morfars gemensamma grav och även vår farmors i samma veva som allt startade -01. Och detta fick jag veta när första delen av programmet var inspelad.. Kan det ha någon inblandning i det hela?

Ann-Mari, tack för din förståelse =)
Jag vill bara tala om att det inte är farliga saker som händer till vardags, det är mest bara små bekräftelser på att, framförallt morfar, finns där. Och det är inget som är läskigt i sig nu när vi vet vilka det är! Däremot har nog Vendela missat någon/något som gömmer sig för henne. Vid några tillfällen har det hänt väldigt otrevliga saker och de vill jag inte uppleva igen.. Men det är en anledning till att vi låter vår mormor, morfar och farmor vara kvar.. Morfar vaktar på Emma just för att hon är en öppen kanal.. Emma säger att han sitter nedanför hennes säng på nätterna..

Och ja, jag hoppas också att hon kommer växa i eller ur sin gåva..  

Jeanette