NULL Skriv ut sidan - Äldre inlägg (arkiv) till 2007-04-14

Anbytarforum

Titel: Äldre inlägg (arkiv) till 2007-04-14
Skrivet av: Ulla Fredriksson skrivet 2007-04-10, 18:31
Jag har inte märkt av något spökaktigt fenomen i huset där jag bor, men en gång när jag satt vid Genline sent på natten och följde en ana hit och dit i kyrkböckerna och sedan tappade bort henne när hon flyttade mellan socknarna bestämde jag mig tillslut för att ge upp och gå och lägga mig. När jag stängt av datorn och var på väg ut ur rummet var det som att jag hörde hur någon högt ropade ut namnet på en intilliggande socken som jag inte haft en tanke på att leta i. Det var som en kvinnoröst som ropade rakt ut, men förmodligen hörde jag den väl bara i mitt huvud. Jag blev konstigt nog inte rädd utan var förstås tvungen att sätta på datorn igen och gå in på denna socken. Jag valde en sida i husförhörslängen på måfå och precis där var hon! Helt otroligt! Det här går naturligtvis att förklara med hörselhallucinationer av övertrötthet och slumpen, men det kändes väldigt speciellt. Jag vill gärna inbilla mig att hon ville bli hittad. Ofta känner man att man kommer väldigt nära de personer som man forskar fram. Och visst har det funnits fler märkliga händelser och sammanträffanden i min släktforskning. Det ska bli spännande att se programmet på TV4+!