NULL Skriv ut sidan - Äldre inlägg (arkiv) till 21 december, 2009

Anbytarforum

Titel: Äldre inlägg (arkiv) till 21 december, 2009
Skrivet av: Torbjörn Jerlerup skrivet 2009-12-19, 16:42
Ok. Det var som jag fruktade! Då kvarstår frågan om var gränsen ska dras för vad som är en offentlig person, dvs kändis. Och... är man per definition känd om man är adlig?
 
Man kanske skulle fråga datainpektionen vad som är en kändis! Sen återstår problemet att kommande prinsessgemålers pappor och mammor upphöjts av anbytarforum och datainspektionen till kändisar...  :o)
 
Och vad gör vi med de musikaliska barnen till Karl Axel D? Är de offentliga personer bara för att deras pappa är känd och de är på avstånd släkt med en statsminister?
 
Jag är också på avstånd släkt med honom, kan vi prata om mina anor då?
 
har du källor för datainspektionens beslut som du kan redovisa?
 
Sen är frågan åter: KAN DET VARA NÅGOT POSITIVT ATT KUNNA STÄLLA FRÅGOR OM NU LEVANDE ANOR? Jag minns att det någonstans i forumet finns en diskussion om familjen Ekman. Ett barnbarn till Hasse Ekman diskuterar visst där. Jag tror att hon eller han uppskattar att diskutera sina anor där.
 
Jag såg att den kommande hertigen av Västergötalands pappa uppskattade forskningen om hans och sonens anor som bedrivs lite varstans på nätet!  :o)  Jo...
 
SKA INTE ALLA KUNNA FÅ DENNA RÄTT ATT DISKUTERA OCH STÄLLA FRÅGOR OM SINA ANOR? Varför denna diskriminering till förmån för kändisar, kändisars barn och barnbarn och personer vars söner råkar bli ihop med rätt kvinna?  
 
(Ursäkta mitt drastiska språk. Jag står helt för denna sista mening som är nödvändig för att påtala det absurda i saken!)
 
Vem ska jag bli ihop med för att få detta fina privilegium? Vilket TV-program ska jag vara med och hur ofta?
 
/T
 
 
(Ursäkta, jag är lite obstinat idag! En obstinat afton!!)
 
 
 
 

 
PS  EN FRÅGA!!
 
Det finns en 70-års gräns också. Men den följs inte här när det gäller kändisar.
 
Det finns många nyligen döda kändisar som diskuteras hej vilt här. Det finns tusentals inlägg här om kändisar som dött nyligen. En adelsman som var med i nazistpartiet och dog på 80-talet nämns tex!
 
 
Vad betyder detta? Är det tillåtet att skriva om nyligen döda, oberoende av 70-års gräns? Och gäller denna förmån ALLA, eller bara s.k kändisar?
 
 
 
Hur går detta ihop med att jag tycker mig ha sett moderatorer som ingripit mot inlägg som nämnt folk som dött relativt nyligen (70, 80- 90-talet tex). men jag har aldrig sett nåt sånt i trådarna om kändisar!

 
 
 
 
 
 
 
(Meddelandet ändrat av jerlerup 2009-12-19 17:39)
 
(Meddelandet ändrat av jerlerup 2009-12-19 17:43)
 
(Meddelandet ändrat av jerlerup 2009-12-19 17:43)
 
(Meddelandet ändrat av jerlerup 2009-12-19 17:46)
 
(Meddelandet ändrat av jerlerup 2009-12-19 17:47)