NULL Skriv ut sidan - Äldre inlägg (arkiv) till 21 december, 2009

Anbytarforum

Titel: Äldre inlägg (arkiv) till 21 december, 2009
Skrivet av: Torbjörn Jerlerup skrivet 2009-12-19, 12:39
I forumreglerna står följande:  
 
På Anbytarforum skriver vi endast om AVLIDNA personer.
Inlägg som innehåller uppgifter om levande personer kan komma att tas bort.
Det är givetvis tillåtet att nämna nu levande personers namn i egenskap av utforskare av, eller författare till, källor som åberopas.Vid diskussioner baserade på material som innehåller nu levande personer ska du vara särskilt försiktig, så att du inte av misstag frågar om eller besvarar frågor om nu levande personer.
 
Jag har nu i föregående inlägg medvetet brutit mot denna regel då jag i jämförande syfte namngav LEVANDE PERSONER.  
 
Av nån anledning raderas inte personuppgifter om levande personer som är adel, kungligheter eller kändisar eller som är levande släkt eller BARN eller barnbarn till adel, kungligheter eller kändisar. Men folk som inte har fina anor och som lever, de inläggen raderas med hänvinsning till forumreglerna. Detta tycker jag är djupt orättvist eftersom den hjälp anbytarforum skule kunna ge till folk som söker nu levande släkt bara ges till folk med fint namn.
 
Jag vill testa och debattera denna regel i forumet, som i praktiken formuleras så här På Anbytarforum skriver vi endast om AVLIDNA personer och om levande kändisar, adelsfolk och kungligheter och om deras nu levande släkt, barn och barnbarn.
 
 
Eller betyder orden i forumreglerna något överhuvudtaget? Kan vi strunta i forumreglerna?
 
/Torbjörn
 
(Meddelandet ändrat av jerlerup 2009-12-19 12:58)
 
(Meddelandet ändrat av jerlerup 2009-12-19 12:58)