NULL Skriv ut sidan - Äldre inlägg (arkiv) till 14 december, 2009

Anbytarforum

Titel: Äldre inlägg (arkiv) till 14 december, 2009
Skrivet av: Patrick von Brömsen skrivet 2009-12-13, 06:55
Nu är jag då ingen förespåkare utav: att lägga ut levande människor på nätet, därav kan jag då inte svara på din fråga Helene. Jag tycker som jag skrev att det behövs klara linjer och fakta (källkritik?) för de ansvariga att hålla sig till, och nu verkar det som det skulle kunna göra det. Personligen känner jag att frågan har varit i shadowlands under lång tid. Nu får vi fram det i ljuset.
 
Sedan kan man ju fundera på hur mycket nytta det skulle göra om man fick möjlighet att lägga ut levande. Personligen får jag fram allt jag vill ändå, vilket jag tror flertalet på detta forum har lärt sig med tiden hur man går tillväga. Det skulle kanske vara någon ny som i iver missar sig när den börjar forska och lägger ut någon levande, men det justeras ju fort av moderator.
 
Personligen är jag som sagt var för allt som underlättar forskningen, men jag är tveksam till om de få promille som skulle vara till hjälp om vi öppnade fördämmningen skall styra över de som finns nedanför. För det finns fortfarande hyshhysh-människor där ute av en eller annan anledning.
 
Så det blir för styrelse/redaktör att ta ett beslut: forum eller tidning. Vilka blir konsekvenserna vid byte osv..
 
Så¨frågan skall nog ställas till varför styrelsen skulle vilja ta ett beslut att lägga ut levande. Nu har vi skapat ett underlag till ett beslut bottnat på fakta (som det ser ut som).
 
En annan fråga i samband med detta är ju: medför ett eventuellt byte till tidning några andra fördelar/nackdelar? Finns publiciststöd utav något slag? Eller något annat?
 
Vänligen Patrick