NULL Skriv ut sidan - Personuppgifter på hemsidor

Anbytarforum

Titel: Personuppgifter på hemsidor
Skrivet av: Hans Olof Johansson skrivet 2010-01-17, 12:14
Hej Anita!
 
Du borde kanske istället glädja dig åt att ha återfunnit en tvillingbror som du inte sett sedan ni - tydligen tillsammans - besökte er farfar när denne låg på sin dödsbädd.
 
Men skämt åsido misstänker jag att Peter inte hade en aning om att dessa sidor ligger ute på nätet. De verkar vara en rest från någon testpublicering som blivit kvar av misstag. Det finns såvitt jag kan se inga länkar mellan hans släktträd och dessa sidor, och ni verkar inte ha några gemensamma anor.
 
Programmet MinSläkt kan snabbt producera mängder av webbsidor men klarar inte så bra av att automatiskt ta bort överflödiga filer, och eftersom de automatiskt genererade filnamnen helt saknar samband med innehållet, är det inte särskilt lätt att manuellt radera de filer som inte ska finnas kvar.
 
Som datalärare borde nog Peter veta bättre och inte låta lånat material ligga kvar där Google kan hitta det, men jag tror som sagt inte att det var hans uppsåt att stjäla dina forskningsresultat. Det kommer han förhoppningsvis att visa genom att snabbt ta bort de berörda sidorna från sin sajt.
 
Hälsningar
Hans Olof