NULL Skriv ut sidan - Äldre inlägg (arkiv) till 21 december, 2009

Anbytarforum

Titel: Äldre inlägg (arkiv) till 21 december, 2009
Skrivet av: Anders Ellerstrand skrivet 2009-11-10, 10:19
Stig-Ove, tack du beskriver bättre än jag gör hur jag ser på det.
 
Jörgen, jag tror du missuppfattar mig, eller jag missuppfattar dig. Den senare delen av denna diskussion började med Patricks kommentar den 7/11 om hur vi ska göra fler forskares resultat tillgängligt. Jag fortsatte att kommentera med att skriva att jag tror att ett hinder är den kritik som ges från andra släktforskare. Direkt kom en kommentar från Sten som framförde att det måste finnas krav om man lägger ut resultat.
 
Jag menar att om man ställer för höga krav så utgör det ett hinder för många. Om man dessutom kritiserar den som inte möter kraven så blir det ännu ett hinder. Min poäng (som jag upprepar eftersom du fortfarande inte verkar ha förstått) är att om vi bättre bejakar alla forskares försök att göra sina resultat tillgängliga så kommer vi också att se mer av dessa resultat.
 
I hela denna diskussionen har du, Jörgen varit kritisk opponent till mina kommentarer och idéer. Jag har tolkat detta som att du förordar just högt ställda krav på den som väljer att publicera sina resultat, samt att man ska kritisera den som inte når dessa krav.
 
Det är alltså detta jag menar med att bemöta människor och att vi verkar företräda olika syn. Har jag missuppfattat dig ber jag gärna om ursäkt.
 
Moderator, tack för varningen. Jag gör mitt bästa.