NULL Skriv ut sidan - Äldre inlägg (arkiv) till 08 november, 2009

Anbytarforum

Titel: Äldre inlägg (arkiv) till 08 november, 2009
Skrivet av: Patrick von Brömsen skrivet 2009-11-08, 12:33
Hm. jag brukar visst få till det med trådarna
 
Det är lite av detta som Per skriver som jag är rädd för! Att folk inte skall våga! inte då bara på grund utav det tekniska utan även då kanske granskning på guldvåg. Självklart så är ju källor alltid  välkommet och bör vara med om man får önska, men skulle det saknas så finns ju ändå en möjlighet att även för mig att finna den (någonstans).  
 
Min första tanke var nog på just annat än ren anforskning ex register, avskrifter och liknande. Själv har jag inte offentliggjort mitt eget material, inte på grund av att jag vill sitta och hålla på det själv utan jag är osäker på det tekniska. Kommer nutid med? kommer alla inlagda uppgifter med (känsligt material)? Jag försökte vid två tillfällen skicka upp mitt material till DISBYT, men någon fil (eller något) var kass eller hur det nu var, kommer ej ihåg längre!
 
Självklart kan man inte tvinga någon att redovisa sitt material, tycker bara att det är synd att släktforskare uppfinner hjulet om och om och om........ igen. Det känns inte så meningsfullt. Då vore det ju bättre att den tiden man vill lägga ner kom tillgodo på ett bättre sätt i släktforskningen. Det finns ju som sagt olika former av projekt, MEN jag vill att fler skall vara igång för man är bra på olika saker och framför allt vad man vill ägna sig åt.
 
En hostig söndag
 
Vänligen Patrick