NULL Skriv ut sidan - Äldre inlägg (arkiv) till 08 november, 2009

Anbytarforum

Titel: Äldre inlägg (arkiv) till 08 november, 2009
Skrivet av: Anders Ellerstrand skrivet 2009-11-07, 23:40
Jörgen, jag har inte sagt att det inte skulle vara bra med källor. Jag har inte heller sagt att det inte är bra att ha tillgång till källor.  
 
 
 
Du förbiser min poäng. Nämligen att den som försiktigt väljer att publicera något av sitt material omedelbart riskerar att bli påhoppad för att man missat någon källhänvisning, eller inte gjort det på ett alldeles 100 % godtagbart sätt. Jag vet många som tycker att de påhoppen är så tråkiga att man hellre låter bli.
 
Och vad jag vill ha sagt är att det inte på något vis är säkert att det är forskaren med de superkorrekt uppställda källhänvisningarna som har de intressanta resultaten.  
 
Om vi hade haft ett mer tillåtande och vänligt släktforskarklimat så tror jag många fler vågat visa upp vad de åstadkommit och då är jag helt säker på att en massa intressanta och spännande fynd blivit offentliga.  
 
Det i sin tur skulle göra det möjligt för mig att kontakta den där forskaren som har lite svårt att pränta ner sina källor, men som har så intressanta uppgifter. I den kontakten kan vi säkert både ta reda på vilka källorna är och ha en diskussion om bästa sättet att redovisa dem.