NULL Skriv ut sidan - Äldre inlägg (arkiv) till 08 november, 2009

Anbytarforum

Titel: Äldre inlägg (arkiv) till 08 november, 2009
Skrivet av: Patrick von Brömsen skrivet 2009-11-07, 12:47
Jag har nu funderat på en sak och det gäller släktforskare som har sitt material i byrån (fast självklart kanske det används) där hemma. De som sitter med register, forskning och liknande och har funderat på det där med att lägga ut det på nätet, men då inte kommit sig för pågrund av krånglighet (det är enklare idag, men fortfarande finns det människor som inte kan tänka sig tanken) eller annat skäl. Jag tror inte det räcker med att säga att klarar jag det, klarar alla det. Det finns psykologiska spärrar som vi måste inse att det existerar.
 
Nu till tanken.
 
Skulle inte förbundet kunna vara någon form av länk där man lägger upp dessa arbeten under någon form av överskrift ex inskickade arbeten eller liknande? Man kan ju skicka in till DISBYT, men jag tänker mer på sådant som kanske inte går att skicka dit. ( å andra sidan så kanske vissa inte klarar att skicka dit heller?).
 
Så vad tror ni? själv känner jag folk som endast har sitt material i byrån. Det vore synd om inte fler fick ta del utav det andra har gjort. Finns intresse?
 
Vänligen Patrick (funderingar så här mitt på en lördag)