NULL Skriv ut sidan - Församlingsförändringar

Anbytarforum

Titel: Församlingsförändringar
Skrivet av: Liselotte Hyvärinen skrivet 2010-08-14, 20:49
Okey tack för svaren!  Då har jag en till fråga & ni får ursäkta om den verkar dum men jag har inte gått ngn kurs i släktforskning så det lilla jag vet har jag läst mig till & så har jag bara släktforskat i 1 1/2 år.
Min mormors mor var född i Tuna församling men de har bara skannat husförhörsböckerna men inte församlingsböckerna så jag kan inte följa henne & se var & när hon flyttade, var hon träffade min mormors far & eftersom att han var en slarver så anmälda han inte var han flyttade utan han försvann bara.  
 
Han bodde med sina föräldrar i Karlstad statsförs. & de böckerna sträcker sig endast till 1910.
Nu min fråga: Kan Tuna förs. hamnat under ngn annan församling? Om ni vill & har möjlighet, kan ni ta reda på när & var Selma Elvira Sofia Carlsson flyttade då hon flyttade hemifrån som ung, hon är född: 1895-10-22 i Tuna förs.  
Hon bodde med sin familj i Enstaberga 1891-1895 i Grönborg sid 100. Hon bodde med sin far Fredrik Carlsson född 1840-12-12 & mor Selma Christina Carlsson född 1855-01-28 & sina 4 bröder.
Hoppas att jag nu inte skrivit ngt fel så uppgifterna stämmer.
 
En ren vild chansning av mig att fråga detta då ni förm. endast har, som jag, datorn till hjälp men tack på förhand.
MVH / Liselotte