NULL Skriv ut sidan - Äldre inlägg (arkiv) till 11 mars, 2010

Anbytarforum

Titel: Äldre inlägg (arkiv) till 11 mars, 2010
Skrivet av: Marianne Kindgren skrivet 2009-04-20, 23:02
Jag trodde länge att det inte fanns några emigranter i min släkt, konstigt nog eftersom det finns i de flesta andra släkter. Men det berodde mest på att det var mer avlägsna släktingar som utvandrat. Några års släktgrävande har gjort att jag funnit emigranter i både mina fars- och morföräldrars släkter samt i min mans släkt. Flera av dem har jag kontakt med numera.
Jag fick epost från en för mig helt okänd släkting i Athens, Georgia, som hade läst mitt namn på Anbytarforum och kände igen efternamnet från sin farmors släkt. Hennes farmor och min morfar var sysslingar, så det är ju en bit mellan oss, inte bara geografiskt. Nu har vi åtminstone julkortskontakt + ett och annat mail.  
En syssling till min man hittade oss genom foton i Porträttfynd och några släktingar i Nebraska fann jag själv genom en lokal släktforskarförenings hemsida. Så nätpublicering är ett garanterat bra sätt att få kontakt.  Det jag önskar mest nu är att kunna spåra ättlingar till de Brasilienemigranter jag upptäckte för ett tag sedan.
 
Hälsningar
Marianne K