NULL Skriv ut sidan - Tid mellan död och begravning

Anbytarforum

Titel: Tid mellan död och begravning
Skrivet av: Patrick von Brömsen skrivet 2005-05-28, 08:13
I och med att jag jobbar i en del av denna kedja av folk som sköter om detta ärende, så kan jag säga att det är helt enkelt kö. Och fram i genom kommer det att bli ännu längre kö, när en stor kull börjar närma sig det oundvikliga. Jag har aldrig märkt att det är något annat än att få tid som är problemet, då talar vi om mellen en till två veckor. Självklart finns rejäla undantag. Sedan finns en annan aspekt på det hela, och det är följande: befolkningen ökar som sagt och en stor grupp börjar så vackert dyka upp på bårhusen,det gör att bårhusen börjar  bli för små. Jag kan tänka mig att några redan är där. Det skall bli intressant att se hur de löser detta (det är jag övertygad om att de måste). Där jag jobbar skall vi nu utöka platser på grund av ett ökande intag. Samtidigt skall det tydligen visats en serie eller liknande på tv som säger att, låt det ta tid innan du gör/tar något beslut. Självklart skall man veta vilken begravning man vill ha, men tänk att det kommer att orsaka problem i kedjan (köer,för små bårhus) om man väntar för länge. Det finns ingen gräns för vad som är för länge.
 
Vänligen Patrick