NULL Skriv ut sidan - Barndomsminnen - skriv ner!

Anbytarforum

Titel: Barndomsminnen - skriv ner!
Skrivet av: karinhelin skrivet 2006-01-11, 09:59
jag är frissa och får otroliga berättelser om mina kunders liv och vad de minns om sin barndom, ett ex, var en äldre herre som var den sista gossen i en stor barna skara, han berättar att hans farfar född ca1860 arbetade som mjölnare i vendel och budde i myren i vendel och han hade en kund,bonde som var otroligt noga med malningen av säden villket resulterade i att han arbetade sent en iskall vinter natt för att tillfredställa denne kräsne kund, han stod i en kraftig varg päls då kylan var bitande. Innan han visste ordet av fatsnade pälsen och han derogs med in i kvranen.. på natten kom det en dräng förbi och ville se varför husbonn inte kommit hem till stugan och han upptäcker detta fasansfulla synen , han far till myren och hämtar folk och de får packa ihop vad som finnes kvar av denne arma man, sen åker de hem till myren där det ska ha bott en barnhusflicka från stockholm och hon sydde ihop resterna av mannen ,detta har berättats för min kund av dennes far och vem vet om det stannar hos mej nu eller om jag ska skriva ner detta ,kan ju vara lite berätter förskönat genom tiderna, men jag finner historien väldigt interssant och har hittat dessa personer i hfl.. kul tråd ,för det är nåt jag tänkt på och säger till mina gammla kunder att de ska skriva ner,, vänligen karin