NULL Skriv ut sidan - Äldre inlägg (arkiv) till 2005-04-23

Anbytarforum

Titel: Äldre inlägg (arkiv) till 2005-04-23
Skrivet av: Steve Palmquist skrivet 2005-04-22, 16:31
Carl-Fredrik den röran och ett fruktansvärt rabalder i praktiken lever vi ju redan med idag! Det är inte alltid eller som oftast just som i citatet (rabalder och röra etc.) fraan din sista mening, det brukar ju gaa bra! Men ett stort antal barn ?r ju födda idag och sedan aatminstonne 30 aar utom äktenskap, men i samboförhaallanden, vid inseminationer, adoptioner etc. etc. och det lär inte bli färre i framtiden. Vi lyssnar inte längre, tack och lov (!), till varken paavar (varken Karol eller den nye Paparatzi jo han (nye paaven) kallas saa i Tyskland!) eller andra prelater. Därför tycker jag vi ocksaa borde avskaffa begreppet oäkta barn eller barn utom äktenskap och om nödvändigt använda citationstecken när det nu, som oftast, handlar om historien. Nej barn är barn och barn borde ha rätt att veta vem baade mor och far är (var).  
I Sverige (och maanga andra länder) har i princip barn av idag, denna rätt med undantag för s.k. donor insemination. Inget fel med sperma donationer, tycker jag, men de ska inte vara hemliga för daa är jag enig med dig i det av mig citerade fraan din text ...kan det ju självfallet bli en väldig röra och ett fruktansvärt rabalder i praktiken (kan tyvärr inte skapa kursiv här paa denna dator!). Giftemaalet är ju en ekonomisk och juridisk inrättning fraan början (hade lite eller intet med kärlek eller för den del moral att göra!). Men debatten om detta är utan tvekan viktig Carl-Fredrik.
M.V.H. Steve