NULL Skriv ut sidan - Arkivkartonger - säker förvaring

Anbytarforum

Titel: Arkivkartonger - säker förvaring
Skrivet av: Sten Magnusson skrivet 2009-10-24, 15:43
Jag tog nyss en titt på Rötters sida Börja släktforska avsnitt 5. vilket bl.a. innehåller en rubrik Välj arkivbeständigt material. Detta avsnitt har dock ej uppdaterats sedan 14 oktober 1998. Fortfarande står där t.ex. att Buntarna förvaras bäst i speciella arkivboxar, som liksom omslagen kan beställas från Sveriges släktforskarförbund.
 
Då vore det väl rimligt att man gick ut med information om var man får tag på dylikt material. Dessutom säger Moderator Övriga ämnen bl.a. att Eftersom din fråga rör förbundets verksamhet är Förbundsforum möjligen ett lämpligare forum, alternativt att du ställer frågan/förslaget direkt till förbundsstyrelsen.  
 
Jag vill med detta inlägg inte på något vis gå i polemik med någon, men om nu detta rör enbart förbundets verksamhet borde väl i konskvensens namn hela diskussionen flyttas till Förbundsforum, något som jag i och för sig ej tycker är rimligt, med hänvisning till bl.a. Jörgens inlägg. För övrigt torde denna diskussion precis som Jörgen säger vara angelägen för samtliga släkt-, hembygds-, soldatforskare m.fl. och att då stoppa undan den till en plats där bara medlemmar har tillträde är väl då något inkonsekvent?
 
Till slut efterlyser jag fortfarande något slags samordning vad gäller inköp av och information om arkivmaterial m.m. (Upptäckte precis att det inlägg från Torsten 18 oktober angående bl.a. Svanströms som jag tidigare hänvisade till var från 2008).
 
Mvh/Sten Magnusson
 
(Meddelandet ändrat av viking 2009-10-24 15:47)