NULL Skriv ut sidan - Äldre inlägg (arkiv) till 29 november, 2011

Anbytarforum

Titel: Äldre inlägg (arkiv) till 29 november, 2011
Skrivet av: Eva Drewsen skrivet 2011-08-18, 23:37
Godkväll!
Jag hoppas kunna få lite hjälp här. Jag försöker hjälpa en norsk väninna, som uppges ha svensk far.
Jag har tillgång till en kopia på den handling där fadern erkänner faderskapet, men jag har inte lyckats hitta honom i något arkiv, trots att jag har tillgång till många.
 
Enligt denna handling heter han Olof Lindberg, född 10/7 1921. Yrke Elektriker, Adress i Göteborg 1952. Enligt samma handling uppges hans föräldrar ha dött 1934 och att antalet syskon är 8, alla i livet vid underskriften.
 
Han uppges vidare vara frånskild och vara far till 3 barn. Handlingen är skriven på norska, och underskriven 17/12 1952.
Barnet, dvs min norska väninna, är född 21 november 1952, i Norge. Modern norska.Handlingen är stämplad med Eidsberg lensmannabestilling 19/1-53.
 
Min väninna söker uppgifter om sin biologiska far samt vill naturligtvis få fram uppgifter om sina syskon. Optimistiskt försökte jag leta efter denna man men hittar inget. Vet ej vilken församling han föddes i, bara uppgifterna från 1952. Min väninna adopterades bort i Norge!
 
Kan någon hjälpa mej på traven. Det är kanske för färska uppgifter för att få fram något att fortsätta på?
 
Mvh Eva Drewsen