NULL Skriv ut sidan - Äldre inlägg (arkiv) till 2007-02-10

Anbytarforum

Titel: Äldre inlägg (arkiv) till 2007-02-10
Skrivet av: Ulf Sawert skrivet 2007-02-08, 21:39
Kära vänner...jag har nu sett hur ni diskuterar denna sak fram och tillbaks utan att komma fram till något konkret. Här kommer några av mina funderingar: ÄR det verkligen fel på den tekniska sidan av AF? Finns inte felet i den mänskliga faktorn? Är det inte ÖVERVAKNINGEN av AF som brister? Jag vill inte på något vis attackera de stackars anbytarvärdarna som dignar under arbetsbördan, men skulle det inte kunna gå att professionalisera denna tjänst?  
 
Tycker att id?en om att ha flera frivilliga anbytarvärdar, som kan byta av varandra olika dagar, låter intressant! Säg att man är en 4-5 stycken, på detta sätt blir inte heller jobbet lika tungt för var och en. Dessa domare skall sedan få gå en lite kurs i den svåra konsten att moderera ett diskussionsforum, de skall där få lära av erfarna garvade personer som känner till alla fällor man kan gå i plus vikten av att ansa rabatten med varlig hand.
 
Dessa anbytarvärldar skall sedan få tillåtelse att taga bort oförskämda inlägg, att radera anonyma inlägg (typ Maja Gräddnos, Bill och Bull...mfl.), att varna besökare MEN de skall INTE kunna få stänga av folk eller stänga diskussioner utan att FÖRST ha kontaktat en över-anbytarvärld som alltid måste ge sin tillåtelse till sådana allvarliga ingrepp!
 
Summa sumarum...låt AF få fortsätta som vanligt (och spar en massa pengar!) jobba istället med övervakningssidan!
 
Vänligen
 
Ulf Sawert