NULL Skriv ut sidan - Anbytarforums förnyelse

Anbytarforum

Titel: Anbytarforums förnyelse
Skrivet av: Bo Nordenfors skrivet 2011-09-18, 15:26
Anbytarforum är ett givande och tagande. Att givandet inte alltid innebär att en viss fråga besvaras, beror ju på många saker. Någon frivillig ska vilja svara det vill säga framför allt ha tid, anse sig kunna klura ut något. Det är inte så att alla frågor alltid kan besvaras, det är ingen jourhavande inom olika områden. Alltså inte någon som har totalansvar för att bistå de frågande. Allt är på frivillig basis! Det görs jätteinsatser på Forumet! Jag anar i ditt fall att det rör sig om emigranter.
Det vimlar av gratis databaser! Föreslår att du skaffar Förbundets handbok   Emigrantforskning som kom ut 2009.
Jag är självlärd men man lär sig hela tiden nya saker bland annat genom att följa diskussioner på Anbytarforum.
Egentligen har inte jag heller råd med betaldatabaser, men av och till tar jag ett kort abonnemang.  
Ett annat tips är att gå med i en släktforskarförening, för att få hjälp av de som är erfarna men också för att genom dessa föreningar få tillfälle till att gå på föredrag etc.
 
Vänligen,
 
Bo Nordenfors
 
(Meddelandet ändrat av rannug 2011-09-18 15:29)
 
(Meddelandet ändrat av rannug 2011-09-18 15:30)