NULL Skriv ut sidan - Anbytarforums förnyelse

Anbytarforum

Titel: Anbytarforums förnyelse
Skrivet av: Patrick von Brömsen skrivet 2010-05-31, 19:49
Har ju som sagt en förmåga att föreslå en del saker här på forumet (även på Förbundsforum) så jag tog mig en funderare angående förslag om chat.
 
En del kommentarer först.  
 
Det sägs att det är stelt och fyrkantigt. Visst kan det vara så. Vår hobby är ju faktiskt torr, och insamlande utav uppgifter från gången tid, de är ju faktiskt statiska/torra sanningar som vi lägger ner själ och hjärta för att finna. När vi skriker (inombords)av glädje är väl när vi finner det svårlösta problemet.
 
Uppfinna hjulet (påminner mig om ett eget inlägg)det måste väl vara att öppna upp ytterligare ett forum där man ställer frågor, som man ändå kan ställa här och få svar på utav den enorma kunskapsbank som tar sig tid att besvara frågor. Nu finns det ju lite olika syn på detta, lite politik och liknande, så har jag ändå berört det lite. Jag stoppar där, väck ej den björn som sover!
 
Jag tror heller inte det handlar om generationsklyfta av den enkla sanningen att släktforskning är den samma var man befinner sig på ålderstegen. Däremot kan man nog se saker ur olika synviklar, där man som yngre möjligtvis lever mer bland de nya strömningar som sker i samhället (tänker främst som sagt på Internets nya möjligheter för oss forskare). Tycker däremot inte att en chat hör dit. Åldersmässigt så ligger vi rätt lika.
 
Det jag menar med ovanstående är helt enkelt att det flertalet är ute efter är torra uppgifter och att göra chat utav det har jag mycket svårt att se någon fördel/nytta av!
 
MEN, för att lätta upp livet så behövs olika relationer mellan människor där en chat absolut skulle kunna vara ett alternativ! Personligen vill jag inte skriva som en galning för att vara intressant att tala med. Vem skall sköta chatten? Förbundet? Jag tycker nog att de skall fokusera på kärnverksamheten, som redan är flera ben i forskningen. Så var annars skulle ett sådant chattforum kunna ligga?
 
Vänligen Patrick