NULL Skriv ut sidan - Äldre inlägg (arkiv) till 22 februari, 2011

Anbytarforum

Titel: Äldre inlägg (arkiv) till 22 februari, 2011
Skrivet av: Eivor Canova skrivet 2011-01-26, 11:45
Hej Johan..
 
Att det skulle gälla Engelbrekts församling i Stockholm måste ju stämma då det bara finns en församling i Sverige som heter så, i vart fall om man slår på Google.
 
Vad jag fått fram:
Det finns en Stig Nordensson född 1903-04-13 i Norrköping Norra - Norrköping Matteus heter den visst enl. kyrkböckerna.
Av misstag så sökte jag på Begravda i Sverige och namnet Masreliez och fick då fram hans namn där. (skulle sökt på Warberg, men tankarna var väl på annat håll).
Han avlider 1933-07-13 i Maria församling. Noterat: Serafimerlasarettet. Var han avled och församling fick jag fram genom Gravsatta i Stockholm och sökningen på gamla gravar-platser. I dödboken står som efterlevande make bara årtalet 1907.
Där framgår även att hans grav är flyttad 1945-12-22 till Lidingö. (Stig flyttar ensam från Lidingö till Maria 1932-10-04).
Så är detta nu rätt så skall väl ett gifte mål kunna ägt rum mellan 1932 i oktober till 1933 i juli, men var det är fortfarande frågan.
Har sökt på Engelbrekt; Maria; Kungsholm; Storkyrkan; Hedvig Eleonora men fortfarande inget resultat.  
 
Hälsar
Eivor