NULL Skriv ut sidan - Äldre inlägg (arkiv) till 13 november, 2010

Anbytarforum

Titel: Äldre inlägg (arkiv) till 13 november, 2010
Skrivet av: Mathias Söderström skrivet 2010-08-13, 22:36
Nu är jag inne och ska försöka att lära mig hitta i Göteborgs böckerna. Inte nog med det, så får jag problem direkt.
Min farmor dog i förtid kan man säga. Och jag vet inte alls mycket om henne.
Nu har jag äntligen funnit henne genom Begravda i sverige.
 
Hennes föräldrars namn är Allan och Dagny. Även dessa tror jag mig ha funnit med hjälp av samma program.
Problemet jag nu har är att när jag ska följa min farmors fars släkt, så stöter jag på problem.
 
I Begravda i Sverige finner jag Allan och Dagny Johansson i en grav i Kviberg, Göteborg
Allan är född: 1906-08-14
 
Tittar i Födselboken i S:t Pauli församling 1906 och finner en Erik Allan, son till Sven Gustaf Henning Sandoff.
I födelseboken är Allan född 1906-07-28.
(Göteborg Gamlestad C:3 sid.92)
Moder ska vara Anna Olivia Johansson F.1875-08-17 i Veddige, Hall.
Familjen flyttar till Örgryte 1906-10-03 enl. hfl Göteborg Gamlestad AIIa:2 sid.533.
 
I Begravda i Sverige, så finns tre Sandoff. Sven Gustaf Sandoff, Lokförare, begravd 18 April 1959. Födelsedata saknas.
I samma grav finns Anna Olivia Sandoff också hon okänt födelse data, men hon är begravd 1:a April 1967.  
Ytterligare en person finns i graven. Stina Maria Sandoff. Begravd 11:e Februari 1954.
 
Inga tvivel om att de begravda personerna är de samma som återfinns i Husförhörslängden, men är det de som är min Allan´s  
föräldrar eller har jag missat något?
Har tittat genom födelseboken och finner ingen annan Erik Allan, men uppgifterna stämmer inte med de i Begravda i Sverige.
 
Jag finner inte heller familjen när de flyttat till Örgryte!
 
Någon som vill hjälpa mig på rätt spår?
 
/Mathias