NULL Skriv ut sidan - Okänd församling i Göteborg

Anbytarforum

Titel: Okänd församling i Göteborg
Skrivet av: Margareta Gullström-Linder skrivet 2016-02-20, 20:22
Jag gör ett nytt försök. Har frågat tidigare men tyvärr skrev jag fel datum för födseln.. Men nu alltså, Johannes/Jonas Wahlbom som anges vara född Göteborg 1814-10-19 någonstans har jag sett 1814-12-29 också. Han gifter sej med en kvinna i Jönköping, Kristina förs. 1854-12-29, se E:14 s. 79 o senare gifter han sej med Selma Maria Josefina Nylander 1860-12-23. Han avlider i Mönsterås ( egentligen i Angered men är skriven i Mönsterås)F:1 s. 393. Han är Cigarrarbetare, Cigarrfabrikör, Tändsticksfabrikör o rör sej mycket. Han bor med sin första hustru o deras barn i Vänersborg. Andra hustrun är från Vänersborg. Jag har följt honom bakåt i tiden först så nångt jag kunnat för att sedan vända om framåt igen...kartlagt det jag funnit. Det sista spåret är Västrum AI:12 s. 180. Cigarrfabrikören Johan Vahlbom kommer från Stockholm 1848. Det är alltså där jag också skulle vilja veta vart han befinner sej där... Jag har sökt på andra Wahlbom i Stockholm tidigare. Min fundering är OM han kan ha någon koppling dit... men han ska ju vara född i Göteborg!! Kan någon vänlig själ ge någon vink om HUR jag kan komma vidare?  
Vänlig hälsning,
Margareta