NULL Skriv ut sidan - Äldre inlägg (arkiv) till 09 augusti, 2011

Anbytarforum

Titel: Äldre inlägg (arkiv) till 09 augusti, 2011
Skrivet av: Lena Thorsen skrivet 2011-07-28, 08:23
hej jag undrar om någon kan hjälpa mig med lite tips om hur jag ska göra för att få tag i information om min farmorsmor som lämnade min farmor på barnhem när hon var nyfödd och arbetade efter detta som ångbåtsresturangtris på ss/luna. jag skulle vilja följa henne bakåt från 1908 till 1898 när hon flyttar från gotland till stockholm, hon står hela tiden till sin död 1913 som skriven i stockholm, fastän hennes brev vi hittat till barnhemmet är daterat från ss/luna gammelvik? hon går även i land i västervik när hon blir sjuk? hade de som arbetade på sjön en adress i land även om de inte bodde där? som någon form av postbox? jag undrar också om en befälhavare H ? Lindhé alt Linthé Lindhi Linthé? på ångfartyget frey tillhörande stockholms rederiaktiebolag Svea. jag har hittat ss/luna på deras rederi på en sida på nätet, men ej ss/frey? på ett brev högst upp i vänstra hörnet står dock stämplat ångf.frey?  
om någon kan hjälpa mig med information om vart jag kan vända mig för att få svar på mina frågor vore jag evigt tacksam! just nu har jag fastnat mvh lena thorsén