NULL Skriv ut sidan - Äldre inlägg (arkiv) till 11 februari, 2013

Anbytarforum

Titel: Äldre inlägg (arkiv) till 11 februari, 2013
Skrivet av: Anna-Lena Benzia skrivet 2013-02-11, 16:04
Hej Carina och Stellan.
Jag såg att jag skrev fel i ett av meddelanden här ovanför. det är på min farmors sida jag har släkten, inte farfar som jag angivit. Alla släkt lederna skall börja med farmor etc.
Ser ut som följer till Anders Svensson och Maria Larsdotter:  
farmors farmor (Britta-Lisa)mormors mormors mor (Maria L genom Cathrina),  
farmors mormors farmors mor (Maria L genom Helena),  
farmors morfars farmors mor (Maria L genom Magdalena)
Till Torsten Perhsson och Börta Nilsdotter:
farmors mormors mormors mor (Börta genom Anna Britta)  
farmors morfars farfar mor (Börta genom Cornelius)
Nu tror jag att det blev rätt. Det är sysslingar flera gånger om och tremänningar som gift sig.
Hur är ni släkt till dessa och med vilken av barnen?
Stellan, är du släkt med Gerd Larsson och Gunnel Larsson-Christensson som bor på Videlundsgatan? Jag tror det var någon av dom som mina föräldrar och jag pratade släktforskning med någon gång sent 70-tal tidigt 80-tal. Jag hade gjort en sammanställning efter lite gammal papper som farfar och farmor lämnat efter sig och när vi granskade pappren hade jag en sida en släktledet (Cornelius och Magdalen)och dom hade den andra sidan (Lars och Cathrina)fram till Maria och Anders. När jag började forska lite mer seriöst för något år sedan hittade jag sammanställningen och började se om jag kunde verifiera namnen i kyrkböckerna. Magdalena var den felande länken, men nu vet jag att det är ok. Skall leta lite till i bouppteckningarna och se om jag kan hitta fler intressanta uppgifter.
Tack än en gång.
Hälsningar
Anna-Lena