NULL Skriv ut sidan - Arvsanlag från valloner

Anbytarforum

Titel: Arvsanlag från valloner
Skrivet av: Benny Borgstrand skrivet 2005-07-30, 17:17
Min mor Drugge Gerd Marianne och även ja själv  då har ju anor sen mitten av 1600 talet av vallon släkte/och vad ja kan se i mitt släktträd så har de varit gifte med Svenskor eller andra nationaliteter ända från första början,alltså inget gifte vallon/vallonsläkte emellan..som i många andra fall..
 
Det ja kan säga angående arvsanlag och ärftlighet..jag är brunögd,har mörkt brunt hår nästan svart..har nog örsnibbar  men en konstig egenhet har jag med dom som knappast berör valloner,är att öronen kring örsnibbarna varje vår/sommar spricker upp cirka 1 cm....och är lösa från sitt fäste för att sen läka fast igen...minns när jag var liten och var på barnkontroll och läkaren frågade om mina föräldrar drog mig i öronen eller gav mig öronlugg..nej aldrig svarade ja sanningsenligt..men han kallade ändå in mina föräldrar(som höll på gå i taket av frågan) än i dag så spricker alltså en bit upp varje vår /sommar..men som sagt är nog en annan orsak till det,kanske att jag föddes 4 veckor för tidigt.