NULL Skriv ut sidan - Wiberg / Viberg

Anbytarforum

Titel: Wiberg / Viberg
Skrivet av: Susanne Rådlund skrivet 2012-11-26, 09:32
fyller i stefan med mina funderingar-kanske ska använda oss av domböcker norra råda eftersom oskar enl släkten sa att han vuxit upp där.....
när alma wilhelmina mina sofia karlsson brun föds 1893 så uppger dopvittnet amanda fredriksdotter fr älvsbacka att barnets moder är tilda karlsdotter vars föräldrar lärer heta karl och ulla.  
antar då att det är karl magnus karlsson lök och ulla(ulrika) karlsson larm.dom fick en dotter matilda kristina f 1862-02-26 i fryksände och dopattest skickades till norra råda och den verkar ha kommit bort eller dyl.  larmska familjen står i många år som obefintliga i norra råda. långt senare1931-02-11 så dör en matilda kristina karlsson krantz i frykerud. hon uppges vara född 1864-11-15 norra råda men finns inte i fb där. i anbytarforum uppges hon vara dotter till ulla larm o född 1862 alltså hon jag skriver om här ovanför.
är matilda kristina karlsson krantz som dör 1931 barn till ulla eller är det hon som uppges vara dotter till ulla i dopsedeln som är det?  
jag hittar inte dödsuppgifter på den första och inte födelseuppgifter på den andra så det ÄR kanske samma person. men hon som dör 1931 har ingen dotter född 1893 enl bouppteckningen. det finns ingen bouppteckning efter ulla heller så man kan se vilka alla hennes barn är(jag har hittat 10 st men inte vågat skriva in att dottern född 1862 är matilda kristina krantz ännu). lite rörigt att reda ut kanske som jag skrivit...