NULL Skriv ut sidan - Stoltz

Anbytarforum

Titel: Stoltz
Skrivet av: Morgan Stoltz skrivet 2010-11-12, 14:53
Hej Anders.
 
Jag hopas allt är bra med dig  
 
Ja vi har haft en hel del kontakt under åren som gått och du har gett mig väldigt mycket värdefull information för min forskning  
 
Jag har kontaktat den forskaren du skriver om, vill inte lägga ut hans namn, men han har sagt att han skulle kolla upp det, men tyvärr inget svar ännu  
 
Angående Uppsatsen från Etnologerna har även jag påpekat för dom att det är inte den Alfred som gjorde Mordet utan att det är Olanders son alfred.
 
såhär stod det:
 
 
Huruvida Alfred på fotot är den Alfred Stoltz vars livsöde vi rekonstruerar,
eller Olanders son är inte klarlagt. Oavsett vilket, så anser vi att fotografiet är ett viktigt
tidsdokument
 
Jag tror att jag kanske ska skriva till dom och be dom ändra det.
 
Ang. Sven Christian Stoltz.....vi får hoppas att vi snart får ett hundra % svar på frågan ang hans föräldrar, innan dess vågar jag tyvärr inte antaga eller konstantera att Johannes och Fredrika holmström är hans föräldrar.
 
Samt att jag sitter just nu fast med forskningen och kan inte komma vidare förrän Svens föräldrar är konstaterade.
 
Jag är nästan till 95% säker att sven är Olanders Far ialla fall, men tyvärr har det inte hittat någon födelsebevis som pekar att sven till 100% är far till Olander.
 
MVH
Morgan Stoltz