NULL Skriv ut sidan - Skarman / Scharman

Anbytarforum

Titel: Skarman / Scharman
Skrivet av: Ann Rådemark skrivet 2006-11-05, 11:04
Jag behöver hjälp med att komma vidare i min forskning om sjöartilleristen och lumpsamlaren (Carl)Magnus (Carlsson)Levall Skarman.  Han var gift med Johanna Henrika Bergfeldt (Östra Herrestad) och med henne fick han 6 barn som jag känner till. De tycks inte ha varit bofasta några längre tider, för förutom att två av barnen är födda i Trolle Ljungby, har de andra olika födelseförsamlingar.Jag känner till en del om Johanna Henrika Bergfeltds familj, det finns en del här poå anbytarforum, men jag hittar inget om Magnus Levalls födelse. Jag har en uppgift om att han ska vara född i Carlskrona, men hittar inget säkert. Jag skulle också vara intresserad att veta lite om resten av deras liv.
 
En av deras döttrar hette Brita Maria Carolina Levall.Hon föddes i Östra Vemmenhög 1836. Hon gifte sig med Anders Andersson från Abbekås och fick fyra söner. Jag kan hitta dem fram till Folkräkningen 1900, men hittar inga dödsattester eller flyttningsbesked. De bodde då i Öremölla no 18. Vet någon något om dessa två?