NULL Skriv ut sidan - Äldre inlägg (arkiv) till 2005-08-17

Anbytarforum

Titel: Äldre inlägg (arkiv) till 2005-08-17
Skrivet av: Jessica Simonsson skrivet 2005-05-12, 22:15
Karl (el. Carl)Albin Rosengren, gift med Augusta Fredrika Alexandersdotter f. 1866-07-09. Enligt mina äldre släktingar var Karl Albin resande men detta var ej Augusta Fredrika. Enligt föreningen släktdatas hemsida fick de sitt första barn Olga Elvira 1885-06-11 i Korpeskogen Naverstads församling, bodde därefter i Ejde, Naverstads församling, Karl Albin arbetade under denna tid som bleckslagare. Då de fick sitt sista barn Karl Bertil Georg bodde de i Varp, Skee församling. Karl Albin arbetade då som gårdfarihandlare. Han skall enligt äldre släktingar ha varit mycket musikalisk, spelade fiol, vilket han möjligtvis även kan ha försörjt sig på. Han skall ha haft mörkt, lockigt hår. Detta är all information jag har om Karl Albin. Om någon genom sin släktforskning el. likn. kring Rosengren i norra Bohuslän har mer information om honom skulle jag gärna vilja ta del av all information jag kan få, som födelseår, föräldrar, tidigare bostadsort/ bostadsorter. Då han bodde mycket nära Snarsmon, Vassbotten, även kallat tattarstan, där många resande var bofasta under delar av året, kan jag tänka mig att föräldrar/ övriga släktingar måste ha bott där. Kanske var han själv född där? Som sagt, vet ni något om denna man, skriv gärna ett inlägg!