NULL Skriv ut sidan - Roos / Ros / Rosch / Råsch

Anbytarforum

Titel: Roos / Ros / Rosch / Råsch
Skrivet av: Lena Sundqvist skrivet 2013-12-16, 13:42
Tack Kristina!
Det är jag som startat den tråden i Tåsjö då jag från början inte hade en aning om att även den grenen av släkten hade resande härkomst. Söker fortfarande info om den man Magdalena Maria levde en stor del av sitt liv med Johan Magnus Nilsson det verkar som att han dyker upp ur tomma luften och så småningom försvinner liks spårlöst. Magdalena Maria uppger att han är far till alla barnen utom de två sista Algot Manfred och Elias Mikael. Jag undrar också om Magdalenas föräldrar var Elias Wilhelm Roos och Johanna Sofia Olofsdotter och om Elias Wilhelm är släkt med Johan Wilhelm Roos (Rojs) som verkade i Färila, Hälsingland under sammatid som Elias Wilhelm med familj befann sig där. Johan Wilhelm hade också en dotter kallad Magdalena som sedermera rörde sig i Tåsjö trakten ungefär samtidigt som min Magdalena levde där och det verkar otroligt att dessa två Magdalenor inte skulle ha något släktband. Jag har också lästi en gammal tråd här i forumet att någon hade/ visste var det fanns ett foto av min Magdalena. Tacksam för all hjälp om denna kvinna. min svärmor har träffat henne en enda gång och det vore så roligt att kunna ge henne denna gren på sitt krokiga släktträd.