NULL Skriv ut sidan - Kniv Kalle - Äppelbo Kalle

Anbytarforum

Titel: Kniv Kalle - Äppelbo Kalle
Skrivet av: Christina Johansson skrivet 2009-06-26, 01:40
Tror också att det blivit ihopblandat någonstans. Jag har ett brev som min granne fått av en kvinna. Kvinnan har skrivit ner information från ett kassettband, där en man från Sågen berättar om detta.
 
Om vi utesluter Jacob Gustafsson (Wallgren) och hans hustru och ser dem som en fellänk och tar resterande led, får ni då någon klarhet i det hela?
Kan till och med utgå från Karl Fredrik Johansson f. 3/7 1885 i Rämen Kniv Kalle, Skorv Kalle, Äppelbo Kalle (min grannes morfar)och hans hustru Vilhelmina Magnusson f. 11/4 1886 i Floda.
Kalles mor är Tilda Larsdotter från obekant ort
Vilhelmina föräldrar är Lars Magnus Karlsson f.22/12 1857 och Lovisa Johansdotter f. 1/5 1857
Dessa uppgifter är vi säkra på sen känns resterande fruktansvärt luddigt.
 
Enligt kassettbandet sägs att: Kniv Kalles farmor ska vara Carolina Wallgren vilken ska ha gått bort ung. Carolina ska ha haft 3 barn; Johan Karlsson-far till Kniv Kalle, Lill Mina gift med Lux johan samt Fritz Karlsson som senare blev fosterbarn hos mostern Mina Wallgren och Kalle Brun.
Fadern till Carolinas barn ska ha kallats Kalle Slät, något efternamn finns inte.
Carolina ska ha haft minst 3 syskon: Vilhelmina (Mina)sambo med Kalle Brun, Johanna gift med Karl Vigert samt en syster som kallades Sandells eller Sanders Tilda som ska ha flyttat till Edebäck.
 
Tröttna inte på mig...snälla