NULL Skriv ut sidan - Byström-Hallin

Anbytarforum

Titel: Byström-Hallin
Skrivet av: Magnus Fernström skrivet 2011-09-27, 04:48
Kanske detta hör hemma i ett annat underforum, men hur ser egentligen Byströms stamfaders anor ut om man kikar närmre på dem? I min släkt finns en stor släkt som heter Åström ingift. Bland denna släkts anor finns bland annat syskonen Anna Byström (f. 1745) och Nils Byström (f. 1753). Fadern till dessa hette Olof Byström och var född omkring 1714 i Timrå sn.  
 
Nils får en rad barn barn, alla med namnet Byström. Jag har inte kollat närmre på dessa dock. Med tanke på att de höll till i samma trakter känns det inte helt omöjligt att dessa Byström-anor skulle kunna vara besläktade med stamfadern för resandesläkten Byström, men kring Anders Byström-Hallins far Erik har jag inte mycket.  
 
Som sagt, även om Anders var bonde som levde ett resandeliv är han stamfader för en talrik resandesläkt, således finner jag även hans föräldrars anor intressanta. Om eventuella svar på mina frågor passar bättre i någon annan diskussion, vänligen ursäkta mig och flytta samtidigt mitt inlägg till rätt diskussion.
 
Frågan består dock: vem var Erik Byström?