NULL Skriv ut sidan - Den spanska inkvisationen och judarna i slutet av 1400-talet

Anbytarforum

Titel: Den spanska inkvisationen och judarna i slutet av 1400-talet
Skrivet av: Jojje Lintrup skrivet 2005-05-02, 17:35
Hej Ralf!
 
Jag har en hemsida som kan nås från mitt konto (jag använder det bara hemifrån) och där kan du gå in på Min antavla via menyn.
#48 Lucas Albarrac?n Irraz?bal, min morfars farfars far, fortsätter enligt följande (i korthet):
#96 Remigio Albarrac?n Balmaceda, f. i San Juan de la Frontera, Cuyo (nuv.Arg.).
#192 Bernardino Albarrac?n y Diez de Zambrano, f. i Salta, Tucum?n (nuv.Arg.).
#385 Mar?a Justina Diez de Zambrano y Fern?ndez de C?rdova, f. Salta, Tucum?n (nuv.Arg.).
#770 Francisco Jer?nimo Diez de Zambrano y Matienzo, befälhavare, f. Alto Peru (nuv.Bolivia).
#1540 Francisco Diez de Zambrano y Cepeda, f. i Mexico.
#3081 Isidora S?nchez de Cepeda y Ahumada Pacheco.
#6162 Jer?nimo de Cepeda, f. Avila, Kastilien 1522, d. 1575.
#24644 Alonso S?nchez de Cepeda, f. i Avila, Kastilien 1471, d. 1543 i Avila.
#49288 Juan S?nchez de Cepeda, f. 1440 i Avila, tyghandlare och judisk konvertit.
 
Källor: Utredning av Guillermo Collado, San Juan, Argentina; Videla Morén 1965; Mart?nez G?lvez 1961; Calvo 1941; samt kyrkböcker och en hel drös med andra biografier och genealogier.
 
Jag har förstås fortlöpande kontakt med många släktforskare i Argentina, men kan också om så behövs använda mig av mikrofilmat material genom mormonerna. Ibland måste man dock hålla tillgodo med andras forskning till dess att man kan kontrollera uppgifterna själv. I fallet med den medeltida forskningen, så är dessa ordentligt utredda, speciellt när det rör sig om betydelsefulla personer som i detta fall Sankta Teresa av Jesus.