NULL Skriv ut sidan - Efternamn

Anbytarforum

Titel: Efternamn
Skrivet av: Patrick von Brömsen skrivet 2006-11-12, 19:19
God kväll på er
Angående ett namnbyte som fått märklig konsekvens.Min fru fick mitt namn genom patent ock registreringsverket där jag då givit tillåtelse till det hela,(Denna historia hoppar jag över här). Hon bär då namnet von Brömsen, så var jag nu hos skattemyndigheten och samlade uppgifter som vi släktforskarråtter gör. Då fick jag reda på att hennes efternamn från födseln inte existerar hos myndigheten längre. De tror nu att hennes efternamn alltid varit von Brömsen tack vare att så står det i datorn hos de. Jag berättade att det var Ström hon hette vid födseln och inget annat. Förklaringen är att när hon skickade in till patent o reg så upphör hennes födelseefternamn att existera, Konskvensen blev att hennes namn Ström har försvunnit för alltid i deras dator. Verklig och sanning gäller inte i deras dator. Jag tänker på om någon forskar/försöker hitta folk och ändå inte hittar så kan det kanske finnas en sådan här förklaring som jag nu gett. (Min fru blir inte lätt att hitta för de som söker efter henne)om de då kan hennes gamla efternamn och tror att det skall hjälpa. Självklart borde inte hennes födelseefternamn försvinna, det borde ju ändå ligga i bakgrunden i datorn. Är det någon som stött på detta???
 
Vänligen Patrick