NULL Skriv ut sidan - Äldre inlägg (arkiv) till 2010-03-08

Anbytarforum

Titel: Äldre inlägg (arkiv) till 2010-03-08
Skrivet av: Madeleine Norrman skrivet 2009-03-12, 14:14
Hej!
Jag söker med ljus och lykta efter information angående min mm mf mf Andreas/Anders/Carl/J Bergenstjerna/Bergenstierna.
 
Detta är informationen jag har:
 
Hans hustru, Sophia Helena Alm föds i Karskrona (Amiralitetsförsamlingen) 1789-06-02.
 
Hon gifter sig med Andreas Bergenstierna 1820-04-22 I Karlskrona (Tyska Församlingen)
 
Sophia Helena får 3 barn. Det registrerade namnet på fadern varierar:
 
Susanna Amalia, 1820-12-13 fader Carl Anders Bergenstierna (coopvardicarl) Dopvittnen: krono Timmermannen Jacob Bomquist dess hustru Timmermans lärlingen C G Liungberg Piga U L Liungberg.
 
Carl Johan, 1822-12-11 fader J Bergenstjerna (coophv. Karl)  
Dopvittnen: Arklimäst Bergenstjerna och hustru; Muraren Petter Fiskare och Jungfrun Anna Olsson.
 
Fredrika Albertina Amalia, 1824-12-26 fader Bergenstierna (koffverdikarl), Dopvittnen: Arkli mäst J. Bergenstjerna och hustru Arceliemästaren Axel W: Bergenstjerna och hustrun.
 
Sophia Helena dör av lungsot, 1827-08-27, på Karlskrona Fattighus (Amiralitetsförsamlingen).
 
Jag har tyvärr inte lyckats hitta Andreas Bergenstierna någonstans och jag skulle väldigt gärna vilja veta vad hans korrekta namn är, när/var han föddes och när/var han dog.
 
All hjälp mottages mycket tacksamt.
 
Vänliga hälsningar
Madeleine