NULL Skriv ut sidan - Äldre inlägg (arkiv) till 25 februari, 2014

Anbytarforum

Titel: Äldre inlägg (arkiv) till 25 februari, 2014
Skrivet av: Abbe Copeland skrivet 2014-01-12, 17:38
Hej!
Jag forskar i vad som hände med Erik Harry, född 12/3 1890 i Göteborgs Haga (Göteborgs Haga C:2 (1888-1893) Bild 98). Bägge föräldrarna angavs som okända och han gavs inget efternamn. Den ena noteringen är O.B.R.n:9, vilket efter vad jag förstått betyder att han fördes in i obetydlighetsregistret som nummer 9.
 
Det är här det tar stopp. Hur jag än luskar och letar i obetydlighetsboken för Haga, finner jag honom ingenstans: inte under E och inte under H. Och någon separat listning av barn utan efternamn tycks inte finnas, inte heller någon förteckning med nummer där han skulle finnas som #9.
 
Eller letar jag på fel ställe? Är obetydlighetsboken och obetydlighetsregistret två separata dokument och det sistnämnda inte tillgängligt online?
 
Åtta år senare kommer Erik Harry som fosterson till en familj i Gamlestaden. Han noteras där som inflyttad från Haga den 10/12 -98, men trots att jag letat både bak- och framlänges i Hagas utflyttningslängder, finns hans utflyttning inte antecknad under detta eller näraliggande datum för 1898. Har någon ett tips som kan hjälpa mig vidare i sökandet?  
 
Hälsningar
Abbe
 
(Meddelandet ändrat av Donalberto 2014-01-12 18:14)