NULL Skriv ut sidan - Sya AI:5 (1861-1867) Bild 39/sid.33 Vad står under Frejd?

Anbytarforum

Titel: Sya AI:5 (1861-1867) Bild 39/sid.33 Vad står under Frejd?
Skrivet av: Bo Isaksson skrivet 2013-12-03, 20:43
Tack för svar.
Om Johanna nu tagit ut arbetsbevis till Norrköping så borde hon väl också ha flyttat till Norrköping kan man tycka. Men det finns inte någoting som visar i husförhörslängderna att hon lämnade Sya. Kolumnen för flyttad (utflyttad) är tom. Jag har också följt henne framåt i tiden och har funnit att hon blivit socknen Sya trogen i hela sitt liv, ända fram till sin död år 1919.
Men det är klart hon kan ju ha skaffat sig ett arbetsbevis och haft för avsikt att bege sig till Norrköping men ångrat sig och valt att stanna kvar i sina hemtrakter.  
Men om hon lämnade Sya bara för en kort tid (omkring 1864)borde hon finnas i utflyttningslängderna för den aktuella tiden.
Kan texten under rubriken Frejd betyda något annattro?  
Varför nu detta intresse omkring denna Johanna kanske någon undrar. Jo det ligger till som så att hon är min morfars mor. Min morfar föddes såsom oäkta son till denna Johanna år 1869. Vem som var far till min morfar var och har förblivit okänt. Vad jag egentligen är ute efter är att försöka utröna vem som är min morfars far. Det är därför jag försöker så mycket som möjligt kartlägga morfars mor Johannas liv.