NULL Skriv ut sidan - Äldre inlägg (arkiv) till 19 november, 2012

Anbytarforum

Titel: Äldre inlägg (arkiv) till 19 november, 2012
Skrivet av: Jeanette Sahlholm (fd Eklund) skrivet 2012-10-26, 08:46
En fundering... Kan det vara så att Olof under de år jag tappat bort honom aldrig anmälde sina flyttningar till församlingen? Jag tappar nämligen bort honom 1891 i Västra sallerup (Eslöv) då han flyttar till sid 34 L. Denna hänvisning leder till Obefintlighetsboken, som tyvärr inte är skannad. Jag har sedan letat alla kvarstående år på utflyttade som finns inlästa i församlingen ( till år 1894) men hittar honom inte som utflyttad där.
Iomed att jag nu har fått hans arbetsbetyg mellan 1897-1898 i Göteborg och 1898 i Stillefors (Barnarps församling)så vet jag med all säkerhet att han inte bodde i Västra Sallerup då. Jag har letat både bland utflyttade och inflyttade i både i Göteborg och Barnarp aktuella år men hittar honom inte.  
I år 1900-års folkräkning som då är gjord 1899 om jag förstått det rätt (?) står han fortfarande i Västra Sallerup under kvarstående obefintliga, dvs de vet inte var han tagit vägen antar jag (?)
Är det därför möjligt att han aldrig skrev ut sig ur Västra Sallerup och då är det väl för mig lönlöst att leta efter honom i andra församlingar trots att jag vet att han befann sig där? Vad tro ni?
Mvh Jeanette